Článok I. Všeobecné ustanovenia a zodpovednosť za vady

  1. Predávajúci: Obchodná spoločnosť Euteko spol. s r.o. Sídlo: Kollárova 3, 902 01 Pezinok IČO: 00587966 DIČ: 2020360331 Internetová adresa: www.euteko-obuv.sk Kontakt (telefón): 0905 385 650 (uvedený ako kontakt pre informácie, nie pre uplatnenie reklamácie). Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava.
  2. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácií vád tovaru, ktorý bol zakúpený u Predávajúceho prostredníctvom e-shopu.
  3. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u Predávajúceho a ktorý je vlastníctvom Kupujúceho.
  4. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa prejavia po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Vzťahy neupravené týmto poriadkom sa riadia príslušnými zákonmi, najmä Zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a Zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

Článok II. Záručná doba

  1. Kupujúci – Spotrebiteľ: Ak je Kupujúci spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim. Postupuje sa v zmysle Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
    • Ak ide o použitú vec a Kupujúci bol o tom informovaný, záručná doba je 12 mesiacov.
  2. Kupujúci – Ne-spotrebiteľ (podnikateľ): Ak Kupujúci nie je spotrebiteľom (napr. nakupuje na IČO), postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok (12 mesiacov), ak nie je dohodnuté inak. Na tieto reklamácie sa nevzťahujú ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa a tohto reklamačného poriadku.
  3. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú bol tovar v reklamácii (od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, kedy bol Kupujúci povinný vec po skončení opravy prevziať). Po prvej oprave sa záručná doba predlžuje o ďalších 12 mesiacov.
  4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u Predávajúceho bez zbytočného odkladu, hneď po zistení vady.

Článok III. Uplatnenie reklamácie

  1. Miesto uplatnenia reklamácie: Reklamovaný tovar je potrebné zaslať alebo osobne doručiť na adresu:Euteko spol. s r.o. Kollárova 3 902 01 Pezinok
  2. Spôsob uplatnenia reklamácie:
    • Kupujúci doručí reklamovaný tovar na vyššie uvedenú adresu. Tovar nezasielajte na dobierku, takáto zásielka nebude prevzatá.
    • Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Odporúča sa zaslať tovar doporučene, prípadne ako poistenú zásielku.
    • K tovaru je potrebné priložiť:
      • Kópiu dokladu o kúpe (faktúru).
      • Presný a podrobný popis vady a spôsob, akým sa prejavuje.
      • Návrh spôsobu vybavenia reklamácie (oprava, výmena, odstúpenie od zmluvy, zľava z ceny – ak ide o spotrebiteľa).
    • Uplatnenie reklamácie je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou alebo osobne doručením na adresu reklamácie).
  3. Potvrdenie o uplatnení reklamácie: Predávajúci je povinný vydať Kupujúcemu – spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme (napr. e-mailom pri zaslaní poštou). Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia Predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, doručí sa bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

Článok IV. Vylúčenie zodpovednosti za vady

  1. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené najmä:
    • mechanickým poškodením výrobku spôsobeným Kupujúcim,
    • nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie (ak bol priložený),
    • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru podľa návodu,
    • zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar (napr. obuv),
    • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
    • používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
  2. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
  3. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať stav, ktorý vyplýva už z povahy veci, napr. obmedzená doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby (ak je takýmto označením tovar označený).

Článok V. Vybavenie reklamácie (pre Spotrebiteľa)

  1. Určenie spôsobu vybavenia: Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch (najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie) najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  2. Vybavenie reklamácie: Po určení spôsobu vybavenia reklamácie Predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  3. Následky nedodržania lehoty: Po uplynutí 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci – spotrebiteľ právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar, alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
  4. Práva Kupujúceho – spotrebiteľa pri uplatňovaní reklamácie (podľa Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov):
    • Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť:
      • Kupujúci má právo, aby bola táto vada bezodplatne, včas a riadne odstránená. Vada musí byť odstránená bez zbytočného odkladu.
      • Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
      • Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
    • Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci:
      • Kupujúci má právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy.
      • Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (za opätovné sa považuje vada, ktorá sa vyskytne 2-krát po sebe po ich minimálne dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád (za väčší počet vád sa považujú minimálne 3 vady súčastne na veci) vec riadne užívať.
    • Ak ide o iné neodstrániteľné vady:
      • Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  5. Písomný doklad o vybavení: Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané Kupujúcemu písomne (vrátane e-mailu).
  6. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.

Článok VI. Alternatívne riešenie sporov

  1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“) subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Príslušným subjektom ARS je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iný oprávnený subjekt zapísaný v zozname vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na www.mhsr.sk). Spotrebiteľ môže podať návrh na ARS aj prostredníctvom platformy na riešenie sporov online (RSO) na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr.

Článok VII. Záverečné ustanovenia

  1. Kupujúci je povinný skontrolovať nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) už pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame Kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Podpisom kuriérovi Kupujúci prehlasuje, že obal je nepoškodený.
  2. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok, ktoré sú dostupné na stránke https://www.euteko-obuv.sk/obchodne-podmienky/.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia. Zmenený poriadok bude zverejnený na stránke e-shopu a platí pre reklamácie uplatnené po dátume jeho zverejnenia.
  4. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho zverejnenia.

V Pezinku, dňa 17. októbra 2025 Euteko spol. s r.o.